J’avais déjà pas mal étudié les tutoriels de JMonkeyEngine v1, mais il faut que je me remette à jour avec la v3.

Les tutoriels sont vraiment très bien faits, on sent bien que JMonkeyEngine est fait pour développer des jeux, tout est axé là-dessus.

  • Hello SimpleApplication – Initializing a SimpleApplication
  • Hello Node – Transforming Geometries and Nodes in the Scenegraph
  • Hello Assets – Loading 3-D models, scenes, and other assets.
  • Hello Loop – Triggering actions in the update loop
  • Hello Input – Responding to keyboard and mouse input
  • Hello Material – Setting Materials, Textures, Transparency
  • Hello Animation – Controlling animated models
  • Hello Picking – Shooting, pressing buttons, selecting, picking up items
  • Hello Collision – Making walls and floors solid
  • Hello Terrain – Creating hilly landscapes with textures
  • Hello Audio – Accompanying places and actions with 3D sound
  • Hello Effects – Creating particle effects such as fire, explosions, spells.
  • Hello Physics – Bouncing balls and falling bricks

J’ai chargé le modèle de bateau dans JME3 :

bon ce n’est qu’un début.